jueves, 29 de marzo de 2012

LA CARN I LA METÀFORA. Una reflexió sobre el cos a la teoria queer, de GERARD COLL-PLANAS



La teoria queer ha col-locat el cos al centre de les seves propostes i l'ha considerat fonamentalment de dues maneres: o bé com una materia enterament modelable per l'individu, sense límits potencials; o bé com una construcció social, sense negar-ne la materialitat ni el carhcter vulnerable, mortal. Aquest assaig exposa críticament aquest dualisme i es posiciona en aquesta segona línia, en tant que ens permet entendre (i combatre) el funcionament més material del gènere i de les formes de violencia que desplega.

Gerard Coll-Planas és l'autor de La voluntad i el deseo.La construcción social del género y la sexualidad: el caso de lesbianas, gays y trans (Egales, 2010) ,i juntament amd Miquel Missé, ha editat El género desordenado. Crítica en torno a la patologización de la transexualidad (Egales, 2010).

http://www.editorialuoc.cat/lacarnilametfora-p-961.html?cPath=1&zenid=f189f71f806d61ec47f86f8f4f5b31ec

Gerard estuvo en TV2, el dia 27 de marzo. Aquí está el link:

Para todos La 2 - El género

27 mar 2012

Género es un término que escuchamos habitualmente, y que se confunde a menudo con el sexo de las personas, aunque no es lo mismo.

Coloquio entre Maria Jesús Izquierdo, Profesora de Teoría Sociológica de la Universidad Autónoma de Barcelona; Jorge de los Santos, Artista plástico; y Gerard Coll-Planas, Profesor de Sociología de la Universidad de Vic.

http://www.rtve.es/alacarta/videos/para-todos-la-2/para-todos-2-genero/1360717/